Social Business Manager

Vivian van Brussel Social Business Management Samenwerken

Customer Journey

De customer journey ziet er tegenwoordig anders uit dan in de jaren ’90 en de ‘00s, want iedereen is wel online te vinden. De oriëntatie op een dienst of product begint online en steeds vaker eindigt de reis ook online bij de aankoop. En daar tussenin kan in de aankoopfunnel van alles gebeuren waardoor potentiële klanten beslissen juist niet een product of dienst bij je af te nemen, ondanks alle moeite om jouw product de hemel in te prijzen. De Social Business Manager heeft als roeping om dit soort zaken te voorkomen, kost wat het kost!

Meer dan alleen leuke content

De Social Business Manager van tegenwoordig moet zich met iets andere zaken bemoeien dan alleen maar “leuke” content schrijven voor de sociale media-kanalen. Want een Social Media Manager houdt zich niet alleen bezig met sociale media, maar het hele scala van marketing, communicatie, sales, klantenservice, en zelfs accounting. Daarom noemen we deze functie tegenwoordig Social Business Manager.

Tevreden klanten staan voorop

Deze manager zorgt er voor dat, wanneer er zaken in de verkoopfunnel verkeerd lopen, deze opgelost worden. Niet alleen naar de klant toe, maar ook intern zal hij/zij alle handen op elkaar moeten krijgen en de neuzen in een richting zien te krijgen wanneer hij/zij de interne processen en protocollen gaat aanpassen.

Één ding staat voorop bij de Social Business Manager, centjes verdienen aan tevreden klanten.

Interessant

Dit artikel heb ik onlangs geschreven over dit onderwerp, zeker het lezen waard!

Geïnteresseerd? Neem hier contact met mij op.